Vinn tesilen Leaf från DesignTorget!

Kommentarer
Jacob

Hej Jessica. Min konsumtion av läckra bakverk är sedan ett par månader starkt begränsad så jag nöjer mig med att njuta av dina bilder. Te däremot kan jag dricka och gör det gärna. Har köpt ett par stora muggar på nästan en halvliter vardera. Dessa fyller jag gärna med något fruktigt te och en skvätt mjölk. Teet räcker både till Solsidan och kanske de inledande minuterna på någon bra film på söndagar. Har nu fått tillsänt mig Sir Williams te från Sibyllans Kaffe & Tehandel på Östermalm i Stockholm. Det skulle göra sig ypperligt i en sil från Designtorget!

2011-03-10 » 12:26:15 BLOGG: http://www.xtravaganzablogg.se/jacob
mia

Hej svejs igen! Mitt te skall vara hett & sött gärna med smak av jordgubbar och fläder, i min favoritmugg från Indiska ;en gul mugg med en färgglad tupp på. Sedan vill jag ha nybakade scones med massor med creme cheese på.

2011-03-10 » 12:44:47
Liza

Oooh, jag dricker mitt te ganska ljummet, absolut inte hett! Gärna med fruktsmak, Söder-te är yummie, men det mesta går i faktiskt. Pepparmint är härligt på vintern eller om man är lite krasslig.

Honung har jag i ibland, om jag är extra kulen eller sötsugen, annars är det rent te som gäller :)

2011-03-10 » 17:25:35 BLOGG: http://bispbergshyttannittioatta.blogg.se/
Annika - Bakat och lagat

Så söt! Jag älskar vaniljte - allra helst det som köptes i nån teaffär i London... Varmt och gott, med en sockerbit och lite mjölk. Till det vill jag ha en nybakt fralla med ost och gurka på (och mycket smör). Jag vill sitta uppkrupen i soffan och antingen läsa nån riktigt bra bok, titta på favoritprogrammet på TV eller ha en mysig pratstund med mannen min. Ja, så vill jag ha mitt te!

2011-03-10 » 20:00:20 BLOGG: http://bakatochlagat.wordpress.com
Klara

Vad fina de är!

Jag dricker ungefär 5-6 koppar te om dagen, en riktig te-junkie! Min favoritkopp är en stooor från Indiska (den rymmer 8-9 dl!), ljusgrön med fina rosa rosor på =).

Jag dricker te till i princip allt, frukosten, lunch, fika, middag.. Det godaste är nog vanlig svart Lipton (måste vara Lipton!), men annars gillar jag också äpple och kanelsmak, eller vanlij mm =)

Men mysigaste stunden är på kvällen, när jag kryper ner i sängen med en kopp te och myser med sambon! =)

2011-03-12 » 11:48:00
zandra

Jag avnjuter helst mitt te e min stora högnäs tekopp och ja dricker mitt te med lite socker och helst ska det vara något sött te som hallon:)

2011-03-12 » 19:05:37
Ronja Jönsson

Jag älskar te i alla dess smaker.. Men det godaste är absolut Rabarber/Grädd-te med mycket honung och röd mjölk. Min favoritmugg är en stor och rund röd kopp. Till detta vill jag äta mitt favoritbröd som är en stenugnsbakad surdegslimpa från ett café i närheten, detta med smör, ost och lite apelsinmarmelad. Detta vill jag helst avnjuta i sällskap av någon så man får den där härliga pratstunden! :)

2011-03-13 » 13:22:52
Emma

Jag har hittat tillbaka till mitt te drickande för ngt år sedan!

Jag gillar och har alltid gillat Rabarber/grädd te, Chaite. Teet skall vara rykande varmt, 1sockerbit och lite mjölk och hällas i min favoritmugg från Indiska vitbotten med blåa krummelurer, man får rum med mycket te eftersom muggen är så stor

Något som hör till är nygräddade scones med smör och ost, mums!

2011-03-15 » 10:59:32 BLOGG: http://berattelsenomoss-emma0709.blogspot.com
monica

En stor kopp thé men utan socker...tycker min dotter om, kanske jag får en sil som hon kan få använda?? Annars så går väl tillbehören (bröd) ner utan problem. Ju sötare desto bättre.

2011-03-16 » 14:06:52
gigi

Thé ja...det var ett tag sen...men varför inte, gott med thé och smörgås med ost och marmelad.

2011-03-22 » 16:53:15

DITT NAMN:
Stammis? :)
DIN E-MAIL (visas bara för mej):

DIN BLOGG:

DIN KOMMENTAR:


Trackback
Matbloggstoppen
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0